Reklamační řád

Reklamační řád

Úvodní ustanovení

Kupující je povinen seznámit se s reklamačním řádem ještě před objednáním zboží.
 Uzavřením kupní smlouvy a odebráním zboží souhlasí kupující s tímto reklamačním řádem.
 V případě, že není zboží předáno osobně, rozumí se převzetí jeho předáním zboží prvnímu přepravci.

Dokladem o záruce se rozumí faktura, prodejka, záruční list s údaji potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název, množství, cena, délka záruky, popř. sériové číslo). Umožňuje-li to povaha věci, vydává prodávající doklad o zakoupení s uvedenými údaji.

Záruční doba
 Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží prodávajícím.

Při prodeji zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců. U baterií je standardně záruka 6 měsíců, záruka 24 měsíců se vztahuje, dojde-li k vytečení baterie.
 Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou, tj. zboží poškozené, nekompletní, použité.
 Jde-li o věci použité, neodpovídá prodejce za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí spotřebitelem.
 

Záruční podmínky
 
Záruka se nevztahuje na : 

  • opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, na vady vzniklé použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení, ani na případné škody vzniklé v tomto důsledku, pokud bylo zboží nebo jeho část poškozeno počítačovým virem, při chybně provedeném upgrade BIOSu, firmware, apod.
  • zboží poškozené přírodními živly nebo vyšší mocí
  • elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek
  • na vady, o kterých spotřebitel při nákupu věděl, jakož i pro ty, které po převzetí na věci sám způsobil.
  • věci prodávané za nižší cenu s vadami, pro které byla nižší cena sjednána.
  • na vady, které spotřebitel na věci způsobí nedodržením obecných zásad zacházení s věcí, popř. zásad speciálních, se kterými jej prodejce seznámil.

U zboží typu software se záruka vztahuje výhradně na fyzickou čitelnost instalačních médií. Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólií, pečetí, otevření obálky, apod.) se Kupující stává oprávněným uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software. Tento druh zboží již není možno vrátit Prodávajícímu.
 porušeným ochranných pečetí a sériových čísel, pokud na výrobku jsou.

LCD monitory a televizory musí splňovat ustanovení dle normy ISO 13406-2. Za vadné zboží s možností uplatnění reklamace nebo uplatnění práva z důvodu rozporu s kupní smlouvu se považuje LCD televizor nebo monitor, u něhož se projevilo vyšší než maximální přípustné množství vadných pixelů či clusterů.

V případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude účtována dle aktuálního platného ceníku. Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době dokdy bude provedena.
 Prodávající neručí za případnou ztrátu, poškození nebo zneužití dat uložených na záznamových médiích výrobku. Před převzetím výrobku do opravy je povinností kupujícího zabezpečit si odpovídající zálohu potřebných dat a zabránit jejich možnému zneužití.

Způsob vyřízení reklamace
 
Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou na adresu provozovny prodávajícího.
 Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. Doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího, zpáteční adresu a telefonní číslo.

Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pověřený pracovník Prodávajícího může v odůvodněných případech s Kupujícím dohodnout jinou lhůtu.

Pokud si zákazník nepřevezme reklamované zboží ani ve lhůtě 6 měsíců ode dne, kdy jako kupující byl povinen si je vyzvednout, vyhrazuje si firma Ing. Jaromír Bastl právo prodat zboží třetí osobě. 

Kupující, který nakupuje na IČ – uvede tedy při uzavírání kupní smlouvy jméno své firmy a její IČ, je považován za podnikatele (nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami) a nevztahuje se na něj právo ochrany spotřebitele (např. nemusí být reklamace řešena do 30 dnů, nemá právo na vrácení zboží zakoupeného distančním způsobem do 14 dnů, aj.).

Účinnost 

Tento reklamační řád nabývá účinnost dne : 1.11.2019

 

1